dimarts, 26 de març del 2013

Un arròs de primavera.

Un dels productes estrella, que està en saó per la primavera es el cabrit, com el diumenge teníem dinar familiar serio, en vaig comprar un de sencer (a més a un preu molt raonable). Com de costum el vaig fer al forn, sobre un llit de ceba i patates, oli d’oliva, vi blanc, herbes aromàtiques i el meu toc secret: salsa de soja i oli de sèsam, aigua a mig cobrir i ben tapat hermètic amb paper d’alumini. Al cap de més d’una hora i sent ja ben tou, una estona destapat perquè torrés per sobre.
Amb el els menuts. Coll, fetge i ronyons vaig fer el dissabte un arròs.  Primer vaig daurar be el coll trossejat, després vaig afegir ceba tendre, all tendre i calçot tot ben trinxat i abundant. Fet el sofregit amb ajut de vi blanc, vaig posar fondos de carxofa a bocins,  un poc de tomàquet de conserva casolana i el ronyons fets a daus, ja tot ben amarat l’aigua necessària i una picada d’all i safrà, en bullir l’arròs i en ser cuit i melós amb el foc apagat uns bocins de mantega de vaca ben remenats i pel damunt el fetge del cabrit escalopat i fregit al moment.  Va quedar realment gustós i diferent.