divendres, 26 d’octubre del 2012

Avui, un poc fora d’hores habituals, però amb motius.


No acostumo a posar el blog a mitja tarda, més aviat dec tenir desesperat més d’un seguidor, amb el meu costum de fer-ho de matinada. Però és que d’aquí a poc tinc que marxar cap al poble, per raons tècniques, quan un es belluga amb vehicles vells (força vells) a cops cal pagar-ho i no sols amb diners. Total, que haure de fer nit allà (Deu meu!, amb el bar tancat per vacances), be, m’enduc l’ebook i Santes Pasqües. 

En primer lloc vull agrair a en Jordi Beumala (del blog: tot és bo el que a l’olla cou) el suport dels seus comentaris en el meu blog i aprofito per felicitar-lo pel seu guardó en el concurs de receptes de cervesa, m’agrada el plat per la seva oportunitat en emprar els productes de temporada, com cal, d’alguna manera l’hi dedico l’escudelleta que poso avui, feta amb el brou que mencionava al darrer blog, simplement amb arròs i fideus i unes mandonguilletes fetes amb carn de vedella, sal, pebre negre, nou moscada, brandi tipus francès i farina.
Avui per dinar he fet un plat que se que serà grat a alguns dels seguidors, de tendències vegetarianes:  arròs integral amb verdures: un sofregit en oli a base de ceba, porro, pastanaga, pebrot verd, pebrot vermell, tomàquet concentrat, amb ajut d’una mica de vi blanc sec. Afegir aigua, miso i una picada d’all i julivert.  En bullir l’aigua cal tirar l’arròs integral i al cap de 20-30 minuts la resta de verdures: mongeta tendre, carbassó, carxofes i uns bolets (ceps i rovellons) que ja tenia saltejats,deixar encara 20-30 minuts més i cap a taula.  Si no esteu acostumats a treballar amb aquest tipus d’arròs us diré que cal posar si fa no fa la mateixa quantitat d’aigua que pel bomba, però no us l’adsorbirà fins que comenci a ser cuit (uns 40 minut al menys) i cal vigilar força curosament el moment final de cocció, per tal que no exploti per excés d’aigua.  Suggeriment: el podeu tractar com un rissoto, afegint en tancar el foc mantega de vaca i formatge ratllat.

2 comentaris:

Laura Selene ha dit...

Faig un arrós integral molt semblant però reconec que em desespera bastant la seva llarga cocció i aixo que la meva paciència es reconeguda passada fronteres, jajajj !!
Petons.
P.D. : Aniré a xafardejar el blog del teu amic.

Anònim ha dit...

Caray quina bona pinta! Les meves no se si seran tan bones, però de ben segur que no hi posaré mantega de vaca!!
Mar