dimarts, 1 de maig del 2012

Tanquem el mes de les festes.


I ho hem fet amb més festes.  Ahir al matí, encara al poble vaig aprofitar per plantar al pati l’alfàbrega i altres herbes de consum. Al vespre ja a BCN em vaig dedicar un bon sopar, de primer una daufinoise, en una safata de forn untada amb mantega capes de patata tallada amb la mandolina, amanides amb sal i pebre i capes de formatge emmental, acabant amb aquest darrer, regat tot amb llet fins casi cobrir i posat al forn fins que la llet s’evapora i el sobre queda ben torrat, es un plat que ens encanta a tots.  De segon vaig rescatar un tall de carn magre fumada, del congelador i en una paella amb oli vaig posar all tendre i xampinyons a lamines fines, afegint de seguida un poc de brandi tipus francès, un cop evaporat un polsim de farina, vi blanc i el tall de carn, amb uns pocs minuts de reducció a foc no massa fort estava al punt.
Avui ha estat un dia tranquil, amb aperitiu llarg i arròs dels diumenges, amb lo qual no tenia massa gana per sopar.  En comprar el pa al matí m’he encapritxat d’un panet de Viena, mida gran, per sopar m’he preparat una hamburguesa, a partir de carn picada, adobada amb pebre, sal, nou moscada, all trinxat molt fi i unes gotes de brandi, amb un poc de farina per que quedes ben compactat.  El panet (que he posat uns minuts al forn, que quedes ben torrat) un cop obert pel mig, l’he ruixat amb oli i a la part de baix he posat rodanxes fines de tomàquet, la part superior  l’he untada amb mostassa fosca.  L’hamburguesa, com de costum ben aplanada, l’he fregit amb oli a la paella i en girar-la he posat formatge ratllat al damunt, que s’ha mig fos.  Un bon vi de Catalunya, Garnatxa i Samsó, m’ha ajudat a tirar avall i he conclòs l’àpat amb un tall de Camembert.