dimecres, 12 de desembre del 2012

Acabant el repàs amb alguns plats més.



Tal com vaig prometre poso alguns plats més del cap de setmana: amb la carn d’olla del brou (prop d’un quilo de carn de bou) vaig fer un plat ràpid, un sofregit de ceba i porro, amb una mica de tomàquet sofregit (de pot), i una bona porció de vi ranci. Un cop fet afegir la carn trossejada, un poc d’aigua, sal, pebre negre i unes rodanxes gruixudes de cogombre en agredolç, de mida grossa, que ara es troben fàcilment a les botigues i als que la Teresa s’ha aficionat, ja que son un aperitiu que no engreixa. Uns pocs minuts de cocció i ja era a punt, una forma més de preparar la carn d’olla. Diumenge un bon aperitiu (canapè d’anxova, seitons fregits, ous de arengada fumada sobre mantega i una pasteta per untar el pa de cereals en base a carn d’arengada fumada de la que ja parlaré en altre ocasió), després l’arròs amb els ingredients que us vaig posar a la foto del darrer post, el churrasco a bocins petits ben enrossit en oli, sofregit de ceba i all amb una mica de vi ranci (per variar), els rovellons ja sofregits finalment uns espàrrecs verds i carxofes abundants, amanit amb una mica de pebre vermell, aigua, sal i en bullir: l’arròs.
Avui per sopar he preparat una porrusalda, amb les pells de bacallà que encara em quedaven ( i em queden), la dedico a en Jordi pel seu entusiasmat comentari del darrer blog, encara que em se d’un altre Jordi que arrufarà el nas.  Un sofregit de ceba i porro abundant en oli, a mig fer pebrot sec, remullat junt amb les pells, que també he posat ara, tot trossejat petit, he deixat tot plegat una estona més abans d’afegir l’aigua i les patates, Ha entrat molt be, simple i gustosa com ella sola, amb la pell convertida en una deliciosa gelatina.

2 comentaris:

Jordi Romeu ha dit...

Bacallà.... ecs!
Jordi

Jordi Beumala ha dit...

Hi ha Jordis per tot!!!! hehehehe
Mercis per la dedicatòria Pere.