dilluns, 17 de setembre del 2012

Dies de poble i dies de ciutat.


Segueixo amb els passos canviats i ara els caps de setmana estic a ciutat, encara recordo el darrer cap de setmana que vaig ser al poble i en estar tota la família vaig fer una bona olla de verdures, col, cigrons, patata, pastanaga, bròquil, que vaig acompanyar amb salsa pesto (all, julivert, alfàbrega, pinyons, formatge ratllat, sal i oli del Bedorc).

 
Aquest darrer a BCN, vaig posar-me a cuinar per la setmana i apart d’una vedella amb bolets, la resta em va servir per fer un bon dinar de diumenge.  Havia aconseguit, a la Boqueria un bon tros de ventresca de tonyina i vaig preparar un Marmitaco, que em va servir d’aperitiu.  Cal fregir un parell d’alls sencers ben daurats i retirar-los, desprès en el mateix oli muntarem un sofregit abundant de ceba i pebrot, amb ajuda d’un poc de brandi, ben reduit afegirem patates escairades, pebre vermell, els alls reservats picats i julivert trinxat, aigua i a bullir, en ser cuites les patates, afegirem la tonyina a tacos i la deixarem bullir, tan sols un parell de minuts, per tal que quedi melosa.  

 Altre plat que vaig preparar van ser uns cigrons amb cap de vedella, els cigrons per una banda, un cop remullats des del dia abans, amb bicarbonat, bullits amb ceba i llorer. A part en la cassola un sofregit de ceba, porro i pebrot sec, ben caramel·litzat amb vi ranci, vaig afegir julivert trinxat i pebre vermell, així com l’aigua de coure els cigrons i a fer xup xup uns vint minuts, llavors vaig posar el cap de vedella a daus i els cigrons deixant coure el conjunt uns 7 o 8 minuts.  Per completar el tiberi dominical una bona safata de cuixes i espatlles de cabrit fetes al forn com de costum. I entre setmana, doncs cap al poble.