dijous, 6 de setembre del 2012

Parlem de tomàquets.


Repassant les coses bones d’aquestes darreres setmanes, referiré que un dels pocs dies que vaig estar al poble, encara que per poques hores, tot xerrant amb la penya, al Café, vaig comentar que el que més trobava a faltar, en ser a Barcelona, eren els tomàquets saborosos i recent collits que solia menjar els estius al Bedorc.  En Juan Manuel, que sempre està a la que salta i que compta amb tot el meu agraïment pel fet,  es va aixecar d’una revolada dient “no te’n vagis”, per aparèixer als pocs minuts amb una caixa curulla de tomàquets recent collits, quin be de deu: Sant Joan, Pare Benet, Montserrat, en fi les varietats habituals del poble, de gust molt notable. De tota manera si voleu tastar i comprar tomàquets bons cal que aneu aquest proper dissapte (8 de setembre, de 8,00 a 14,30) a la Fira del Tomàquet del Vallès, que promou en Pep Salsetes, es realitza al Centre Cívic La Fabrica, de Sta. Eulalia de Ronçana, amb un atapeït programa de xerrades i tastos, us ho recomano, que jo no podré assistir aquest any ja que treballo. Ja m’ho explicareu. (vegeu mes dades a http://www.gastroteca.cat/ca/fitxa-agenda/iii-fira-del-tomaquet-del-valles/ )
No cal dir que amb els tomàquets d’en Juan Manuel, em vaig preparar una amanida senzilla, que és com m’agrada aquest producte, simplement amb ceba crua, olives, sal i oli, del Bedorc naturalment. Si ho voleu complicar més o no us agrada la ceba, una mica d’all i alfàbrega fresca trinxats, l’oli i la sal també queda una amanit per sucar-hi pa (és literal, ningú es resisteix a sucar pa en la safata)   

1 comentari:

Anònim ha dit...

Mercès per informar als teus seguidors de com ser mes o menys bons cuiners i poder tastar bons tomaquets a través de la "Fira del Tomaquet". Mar.