dijous, 15 de març del 2012

Dijous ja i pensant en la feina del cap de setmana.

Ahir vaig quedar un moment en amb Ramon per un intercanvi de llibres i xerrar una estoneta, vaig passar després per La Llibertaria, el nou local que ha ocupat el lloc del Groucho, que va tancar a final d’any.  Es va fer tard per sopar i vaig fer un combinat amb la verdura bullida coliflor i patata, que al tancar el foc varem ampliar amb uns fesols ja cuits (de pot), la hamburguesa la vaig aplanar simplement i ruixar amb un xic de vi ranci i nou moscada, fregida a la paella ben rossa, com de costum. Ho vaig regar tot plegat amb una mica de “malagueña” (botifarra negre adobada amb pebre vermell i especies) tallada a dus petits i fregida en oli.
Avui he preparat una sopa de sèmola de verdures, he començat sofregint ceba tendra i xampinyons, trinxats fins, en oli. He afegit el suc de coure la verdura d’ahir i un poc d’aigua, miso i uns daus petits de pernil ibèric. En bullir un parell de cullerades de tapioca, als deu minuts i ja desfeta la tapioca, la sèmola corresponent, deu minuts més i cap a taula amb un poc de pebre negre. He preparat un crostó de pa torrat amb oli i pernil dolç, més per vici que per gana i de postres (cosa rara) m’he fet una taronja tallada a rodanxes fines amanida amb un mica de Jerez dolç, sucre morè, pebre negre i oli d’oliva (l’idea me la passar en Pep Salseta i és de cuina romana). No es gaire habitual que mengi fruita al hivern, però havia tret la pell de la taronja per penjar-la a secar (l’empro per condimentar alguns plats) i calia gastar-la, encara que us sembli rara us recomano que feu la recepta deixant-la una estona marinant, us sorprendrà. I a dormir tot seguit que aquest cap de setmana cal treballar de ferm en diversos fronts culinaris.