dimarts, 29 de novembre del 2011

Dilluns superat, un soparet arreglat.

Els dilluns costen de passar, be, si tens força feina passen més ràpid, com ha estat avui, és d’agrair. En arribar a casa m’he estat una estona llegint i després m’he  posat a fer el sopar.
Amb la resta del suc de bullir ahir les patates i la ceba, que vaig guardar la nevera, he preparat escudella, afegint aigua i miso, hi he posat uns daus de bull negre i he deixat coure una estona, desprès he afegit patata, pèsols i mongeta tendre trossejada, en arrencar a bullir arròs i fideus com sempre.  Pel segon m’he complicat més la vida, ja sabeu que els dilluns hi ha hamburguesa i la meva obsessió és menjar-la de forma variada.  Avui he preparat un sofregit de ceba, pebrot, xampinyons i tomàquet, amb un raig de conyac, quan ha estat ben fet, he afegit l’hamburguesa a bocins desfent-los en la paella, un poc més de conyac i deixar coure la carn.  Amb aquest preparat he farcit unes oblees i un cop segellades com de costum he fregit els panadons (“crestes” en deien a casa quan era petit) en oli d’oliva fins deixar-los rosos, han quedat força bons i per no desmerèixer el sopar he obert una ampolla de “Cotes du Rhone”, del 2008, un vi potent (14º) de Garnacha, Murvedre i Syrah, força agradable i complert.