dissabte, 24 de desembre del 2011

Dos dias de cuina força enfeinats (i un petit esbarjo nocturn)

El divendres van ser les darreres compres a la Boqueria (les carns) i el dia de fer el brou de Nadal, jo el faig bàsicament de bou, un jarret sencer, una cua, ossos, uns colls de xai, cap i peu de vedella, uns ossos de pernil, i les verdures habituals amb col i cigrons. Prop de quatre hores bullint. Per sopar vaig passar les verdures de l’olla (amb excepció del cigrons), amb una mica de brou i llet i va quedar una crema molt saborosa, que vaig completar amb una truita de cecina i una torrada amb oli.  Després vaig sortir de copes, el Ginger, l’Antiquari de la Plaça del Rei i vaig acabar al Groucho de Tallers, xerrant força estona amb la Marta (la filla de la Montse) que viu a Anglaterra i ha vingut de vacances.  Es va fer massa tard per posar-me a escriure res.
Avui han continuat les cuinades, fer la pilota, més ben dit les pilotes individuals, cuites en el brou, i el plat de carn una bourguignon de vedella (galta, que es una carn molt suau, tendre i melosa) amb ceps i cebetes de platet.  Hem anat a sopar, amb la Teresa, al asiàtic de la Plaça Castella, a base de raviolis i panadons fregits, que volíem tastar per comprar-ne, com entrant, per Sant Esteve.  I a dormir aviat que demà queda encara molta feina per fer, que som 19 i acostumen a venir amb gana.