dimarts, 30 de novembre del 2010

Tastúlia, Pep Salseta, bolets i ... Barça!!!!!.


Avui tenia Tastúlia al Ateneu, la tertúlia mensual de cultura culinària que organitzem amb l’Angel, al Ateneu Barcelonès, el tema del dia eren els bolets i he tingut la sort de que vingués en Pep (Salseta) i com ell sempre te mes coses a explicar que jo, m’he estalviat la xerrera i he pogut servir amb calma el plat que havia preparat (sempre hi ha quelcom a tastar en una Tastúlia) : “La croute aux xampignons”, que vaig aprendre a Suïssa i que es molt simple: cal ofegar ceba amb mantega i quan es un xic transparent afegir bolets variats, trossejats, i un poc de vi blanc, en reduir el líquid s’afegeix crema de llet, sal, pebre i un pols de nou moscada i es fa reduir uns minuts fins que espesseix la salsa. Es serveix damunt de torrades i amb un cop de gratinat.  El gratinat no l’hem fet però les torrades amb bolets han estat prou bones, i amb un  bon acompanyant : un negre de Shiraz i Garnatxa de la Terra Alta. 
Després el Barça al Pipa Club, es costum a la mitja part menjar quelcom que porten els mateixos socis, hi havia un pernil excel·lent, coques de recapte, pastis de l’Anna, flam de castanyes d’en Manel i no se encara com s’ho ha fet l’Angel per convèncer en Pep Salseta de venir, però ens ha fet uns bolets amb botifarra esparracada inoblidables.  Tinc que registrar el comentari d’en Salseta: ”...em sembla que es la primera vegada a la vida que veig un partit de futbol “.  Doncs no cal que en miris cap mes, amic meu, per que mai a la vida en veuràs un d’igual.   ¡Quina gloria de partit!.