dilluns, 1 de novembre del 2010

Dia de conserves i sopar fàcil.


Avui he convertit part de les verdures, que vaig recollir el dissabte al hort, en una samfaina, he posat ceba trinxada, el pebrot verd i vermell i l’albergínia, tot tallat a trossos en una cassola gran amb oli i sal.  Ho he deixat fer a foc baix, afegint simplement una mica de vi blanc, fins que han estat ben cuites totes les verdures.  Quan la preparo per fer conserva no l’aromatitzo amb res, ja que es pot emprar per diverses coses, tampoc la faig coure massa, que després haurà de tornar a coure al esterilitzar.  A la tarda l’he posada en pots i els he fet bullir 25 minuts, ara estan reposant a dins l’olla fins dema que seran freds.  També he preparat un mica de codonyat amb els codonys que vaig collir de terra al hort, estaven un xic tocats però encara ha sortit força polpa aprofitable, ha quedat un codonyat fosquet , pel sucre de canya, i força compactat.
Per sopar m’he acabat la sopa de bolets de l’altre dia, i de segon he passat per la paella dos rodanxes de pilota del brou de dissabte amb una mica de samfaina que no cabia als pots, m’he acabat l’ampolla de vi del Cinca amb unes castanyes torrades i ara em falta el carajillo al cafè.