dimecres, 27 d’octubre del 2010

Escudella per combatre el fred.


Avui primera glaçada del any, al matí en arribar a S. Sadurní, amb el tren, m’he trobat el cotxe ben cobert de gebrada, el termòmetre havia fet una forta davallada, i m’ha quedat el fred ficat a dins, per això em venia de gust fer una escudella ben calenta.  Això he fet al tard,en arribar a Barcelona, desprès de llegir una estona la nova novel·la de Ken Follett (La caiguda dels gegants), tomo, com sempre, de mida de bíblia comentada, que gairebé s’ha de llegir amb faristol, reconec que m`ha enganxat des de el primer moment i procuro dosificar les estones, per que si no faria res mes fins acabar-la.
Mentre em prenia una copa d’oloroso d’aperitiu, amb unes olives, he posat a bullir en una olla ceba trinxada, col també trinxada, oli, sal, cansalada a tires petites i un parell de trossos de botifarra negre.  En bullir he tirat les patates trossejades, l’arròs i els fideus. Al cap d’uns 15 minuts ja era a punt i l’he portada a taula amb formatge ratllat i vi negre del super.  De segon m’he fregit uns tallets de fetge de cabrit i posats als plat he tirat all trinxat al oli sobrer i just enrossit l’he abocat per damunt del fetge. I ara a fer un tomb pels bars habituals que fa dies que no veig els amics.