dissabte, 30 d’octubre del 2010

Una mica d’horta i sopa de bolets.


Al matí he recollit a casa d’en Joan algunes magranes bordes, amb la intenció de preparar la salsa medieval de magranes agres, que val per acompanyar les aus rostides (ja estic pensant amb el dinar de Nadal).  A la tarda he baixat a l’hort d’en Xavi i en Cisco (que fa un temps jo també havia compartit) a recollir pebrot varis i albergínies, que m’havien guardat en arrencar les motes per preparar l’hort cara al hivern.  El dilluns em tocarà treballar i fer pots de samfaina amb tot això, el dilluns, que demà marxem tot el dia a Berga per una boda, demà ja us comentaré el dinar.
Com que hi havia la família m’he entretingut a preparar un brou per aquests dies i com que havíem comprat bolets variats he preparat una sopa amb totes les regles.  He ofegat els bolets (rovelló, rossinyol i camagroc) trossejats  amb oli en una paella, fins que han eixugat l’aigua.  En una olla he preparat un sofregit de ceba trinxada, a mig fer hi he afegit la meitat dels bolets i un cop ben adobat tot he posat pa sec a trossos, desprès de donar-hi unes voltes he afegit aigua i brou del que havia preparat.  En arrencar a bullir he afegit una picada d’all, safrà, julivert i avellanes torrades. A la mitja hora he passat tot amb el pimer i he afegit la resta de bolets i cap a taula amb un vinet negre de la Vall del Cinca.  De segon m’ha vingut de gust un ou ferrat i de postres ens em avançat un xic, que voleu, el foc era encès i ja sabeu que no ha de cremar de buit o sia castanyes, que ha preparat la Teresa i l’hi han quedat perfectes.