dijous, 7 d’octubre del 2010

Noves coincidències amb la Cuina Siciliana


Realment aquest llibret, de que us vaig parlar l’altre dia, m’està donant forces sorpreses.  Avui, entre unes coses i altres, no he pogut llegir massa estona, però en unes poques pagines m’ha sortit un “taanu d’Aragona” , que es un timbal de pasta, carn i formatge, lligat amb ous i brou.  El nom es refereix a un poble de la illa? o directament a la Corona d’Aragó i era plat del gust dels reis catalans de l’illa?.  El que no em presenta cap dubte son els “crispelle” mena de bunyolets directament emparentats amb els crespells de la cuina medieval catalana.
De nou al poble s’imposava el sopar senzill i com que tinc força patates tipus quenebec, de molt bona qualitat, conrreades aquí al poble, que no vull que es facin malbé, he preparat una crema de patata tot ofegant a la mateixa olla, amb oli d’oliva, porro trinxat, després he afegit les patates pelades i trossejades, que hi donessin uns tombs.  Finalment aigua, sal, nou moscada i un xic de curri al tandori en pols.  Mitja horeta de ebullició i ja ha estat a punt per passar-la.  Mentre he fregit unes rodanxetes de botifarra negre i una part de l’oli l’he posat a les patates al moment de passar-les pel pimer.  Les rodanxes de botifarra i uns daus de pa fregit han acompanyat la crema i el vi blanc del país fresquet l’hi ha posat el contrapunt.