dimecres, 29 de desembre del 2010

De compres i tastets per BCN.

He aprofitat el dia per acabar amb les compres de reis, i de passada cap a migdia m’he parat a fer aperitius varis a llocs que m’agraden i que no vaig sovint, com per exemple al Bar del Pi (a la Plaça del Pi) Han caigut una cerveseta i uns panadons de tonyina que m’encanten.  Desprès he descobert que encara existeix el “Piolindo” (c/ de les Freixures, molt prop de Sta. Caterina), que a la baixa porta mes de 50 anys obert, jo creia que havia tancat feia temps, va néixer amb vocació de menjador popular, tot era a base de pollastre, quan van començar els maleïts pollastres fets en sèrie, però era molt econòmic i els joves (i els pobres) hi anàvem de tant en tant. He pres un brou i unes croquetes.  Llàstima que han renovat el local, que era totalment kitsch, amb la seva barra de rajoleta petita.  Per acabar he pujat fins al eixample, al Gelida (Diputació-Urgell), on he pres un cap i pota magnífic, com sempre, i un porronet de Gandesa, tancat el vermut-dinar amb un carajillo per pair.
Per sopar m’he acabat les patates amb xoriço que havien sobrat del dinar i he preparat unes cues de rap fent un bon sofregit de ceba, tomàquet, all i julivert, amb vi blanc i uns bolets ( seta de cardo) que he trobat per la nevera. Un cop ben fet he afegit el peix i un poc d’aigua i amb poca cocció ha estat llest. M’he acabat un resto de vi blanc (Penedès) de Nadal i un bocí de torró de xocolata ha tancat l’àpat.