dilluns, 24 d’octubre del 2011

Festa familiar, bona teca i bons vins.





Celebràvem avui l’aniversari del meu pare (89 anys), he fet dinar a casa per tots (disset), no era massa complicat però si entretingut, de primer he fet un assortit d’amanidetes, des de la clàssica russa ben feta (bullint per separat les verdures fresques, al punt) fins a una de bolets i cecina de vaca (els bolets a daus petits, escaldats uns pocs minuts en aigua i sal, la cecina trinxada petita al igual que el cebollí, sal, pebre i oli d’oliva en el que he barrejat amb el pimer uns trossos de cep congelat), n’hi havia també de salmó i alvocat, de cap de vedella, de marisc, de llenties i sardina de llauna.  El segon, l’he comprat mig fet, canelons de la meva botiga predilecte, la Rívali del carrer Bonsucsés, he preparat la beixamel i els he gratinat amb formatge Emmental, eren realment molt bons.  La Tere ha fet un parell de pastissos, de formatge i de pasta de full amb crema i fruites fresques, exquisits.  Cava Reserva que ha dut el meu cunyat i un parrell de màgnums de Ribera, de molt alta gama, que ha portat la meva neboda.  
Per sopar increïblement encara tenia gana, un parell de montaditos fets amb el sobrant d’amanideta de marisc, i una crema de bolets també amb el que ha sobrat de l’amanida, simplement amb un sofregit de ceba, pa i una mica de brandi tipus francès, tot passat pel pimer, uns canelons de segon i com us imagineu el negre de Ribera, que no s’havia acabat encara.  Sento dir-vos que els propers dies no hi haurà blog, marxo de viatge a Lisboa i no m’emporto l’ordinador, el que si m’emporto es la càmera i una llibreteta per retratar i anotar tot el que menjo i quan torni penso posar-vos un extraordinari amb la crònica gastronòmica del viatge.  Fins aviat.